ایده های جالب بیلبورد تبلیغاتی
تبلیغات موثر همواره یکی از دغدغه های صاحبان شرکت ها و مشاغل کوچک و بزرگ بوده است. تبلیغاتی که بتواند فکر و ذهن مخاطب را درگیر خود کند و اثری مثبت در ذهن او ایجاد کند. برای همین استفاده از ایده های جدید و خلاقانه در تبلیغات، مخاطب را به سمت خود جلب می کند.
خلاقیت و ایجاد ایده جدید محدودیتی ندارد، زیرا میتوان یک موضوع را از ذهن هفت میلیادر جمعیت مشاهده نمود که هر کدام به آن موضوع از دریچه و نگاه خاصی می نگرند. این نوع تبلیغات خلاقانه درست جایی اوج می گیرد که بیلبورد تبلیغاتی وارد این عرصه شود. بیلبورد تبلیغاتی محیطی بسیار عالی و مهم برای نمایش محصولات و تزریق ایده ها و خلاقیت ها به ذهن مخاطب می باشد. در گذشته مطلبی در مورد یکی از انواع تبلیغات خلاقانه که با عنوان تبلیغات مبهم در بیلبورد می باشد ارائه داده شد. این مطلب نیز به نوعی ادامه ی مطلب گذشته می باشد.
همانطور که در مطالب گذشته مطرح شد، استفاده از رنگ بندی های مناسب، متن های کوتاه یا بلند، شناسایی دقیق مخاطب هدف می تواند تاثیر به سزایی در تاثیرگذاری تبلیغ بر بروی مخاطب داشته باشد. در اینجا نکته حائز اهمیت این است که اگر شخص طراح و یا طراحان بتوانند تمامی این نکات را در یک تبلیغ برای نمایش در بیلبورد تبلیغاتی جمع آوری نماید، بعنوان برنده قطعی در بازار تبلیغات انتخاب خواهد شد. زیرا کنارهم قرار دادن اصول طراحی و افزودن چاشنی خلاقیت باعث می شود تا اغلب مردم که از کنار آن تبلیغ عبور میکنند، حداقل یک بار سر خود را به طرف آن تبلیغ برگرداند و اندکی برای مشاهده آن وقت بگذارد.
در ادامه با برخی از تبلیغ های خلاقانه و موثر در بیلبورد تبلیغاتی سراسر دنیا آشنا خواهیم شد:
در این تصویر که تبلیغ یک پودر لباسشویی نرم کننده می باشد را مشاهده می کنید که با زیبایی جذابی، بیلبورد تبلیغاتی را به عنوان یک لباس تا خورده و جمع شده نمایش می دهد که به وسیله استفاده از آن پودر لباسشویی قابلیت نرمی زیادی را بدست آورده است. این تبلیغ بصورت ملموس، نرم بودن لباس را در ذهن مخاطب القا می کند و باعث می شود تا مخاطب واقعا حس کند که آن یک لباس نرم است.
تبلیغ بسیار زیبای شرکت هیوندای که خودروی جدید خود را اینگونه در یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ به نمایش آورده است. این تبلیغ که تازه هنرنمایی خود را در شب آغاز می کند، نوری را از سمتی که تصویر خودرو در آن قیمت می باشد را به بخش مخالف خود در تصویر پخش می کند که به عنوان نور چراغ آن خودرو می باشد و در آن روشنایی، نام شرکت و شعار مربوط به آن را مشاهده می کنید که در شب نمای بسیار زیادی را به جاده و تبلیغات داده است.
بر خلاف تصویر قبلی که در شب نمای اصلی خود را به نمایش می گذاشت، این بیلبورد تبلیغاتی نمای اصلی خود را در روز نمایش می دهد. در تصویر قطره ی آب یا یکی از منافذ پوستی در بدن را مشاهده می کنید که شخصی در حال تمیز کردن آن با طی می باشد. مفهوم این تبلیغ، این است که با استفاده از کِرِمی که در تصویر مشاهده می کنید، می توانید تمامی منافذ پوستی در بدنتان را کاملا تمیز و پاکیزه نمایید تا از شر میکروب ها و امراض در امان باشید.