آشنایی با تبلیغ مبهم در بیلبورد

آشنایی با تبلیغ مبهم در بیلبورد

19 فروردین 1397
تعداد بازدید : 2,227

دنیای تبلیغات، دنیایی همراه با تخیلات و خلاقیت های بدون مرز می باشد. هر شخصی می تواند با توجه به شرایط و موقعیت های گوناگون، سلیقه و خلاقیت خود را به گونه ای زیبا و جذاب برای جذب مشتری و مخاطب استفاده نماید.

گاه ممکن است این خلاقیت، بطوری باشد که باعث به فکر فرو رفتن مخاطب شود تا متوجه منظور اصلی پیام و یا تبلیغ شما در بستر بیلبورد شود. ممکن است بتوان گفت در برخی مواقع، قدرت این نوع تبلیغ مبهم از موضوع رنگ بندی در تبلیغات بیلبورد نیز بیشتر باشد. البته این دو در کنار یکدیگر به قدرت بسیار بالایی در جذب خواهند رسید. این نوع نگرش و طراحی در تبلیغ مبهم می تواند در برخی مواقع، تاثیر بسیار مثبت و قابل توجهی را در بر داشته باشد. البته باید توجه داشت تبلیغاتی که باعث گنگ شدن مخاطب شود و یا به اصطلاح عامیانه، مخاطب را به فکر فرو ببرد، باید بصورت معقولی در بیلبوردهای منطقه ای خاص و یا کشوری خاص ( با توجه به وسعت تبلیغ ) گسترده شود. بصورتی که مخاطب در نقاط مختلفی از شهر و منطقه که عبور می کند، با آن مواجه شود. می توان تبلیغ مبهم را از روشی مکل نیز استفاده نمود که کارایی و جذب مخاطب بیشتری را در بر بگیرد. بدین طریق که برای تبلیغ یک برند، محصول و .... بهتر است از مناطق مختلف از تبلیغ مبهم و گوناگون استفاده نمود که هر کدام از جهتی معرف آن محصول و یا برند باشد، اما هدف کلی را همچنان بیان نکند.

بهترین نمونه هایی در این نوع بازاریابی که اخیرا اتفاق افتاد و واکنش های مثبتی را نیز در بر داشت، می توان به تبلیغات برنامه " شیپور " و یا برنامه "باهم" اشاره نمود.




برنامه شیپور، برای جلب توجه عموم مردم و همینطور با توجه به فعالیتی که دارد، تعدادی از لوازم خانگی بسیار ساده و دست دوم را در هر بیلبورد طراحی نمود و در کنار آن ها تنها قیمت آن را قرار داده بود. با توجه به مطلبی که در گذشته مبنی بر " افزایش بهره وری تبلیغات بیلبوردی " خدمت شما عرضه شد، شیپور با توجه به موقتی مکانی هر بیلبورد، وسیله خاص و جالب توجهی را قرار می داد. وسایلی همانند تلنبه دستی، فرغون، گلدان و.... را به همراه قیمت قرار داد.





این تبلیغات در آن زمان سر و صدای زیادی برپا نموده بود. زیرا کسی از علت قرار دادن این تبلیغ ها در سطح شهر، و هدف آن اطلاعی نداشت. به همین دلیل این تبلیغ مبهم بصورت خیلی گسترده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد و واکنش های مختلفی را به همراه داشت. شیپور با این روش به راحتی توانست علاوه برا جلب توجه مخاطبان و عموم مردم به بیلبوردهایی که نصب کرده بود، تبلیغات رایگان و گسترده ای را در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی بود بیاورد که اصطلاحا می‌توان بیان نمود که شیپور " با یک تیر، چندین هزار نشانه را زد ".

این مثال به راحتی اهمیت تبلیغات در محیط بیلبورد و همچنین تاثیر نحوه تبلیغات صحیح را در این بستر مشان می دهد که چگونه یک تبلیغ عالی می تواند بصورت مستقیم بر روی بیلبورد و بصورت مبهم وارد زندگی و ذهن مردم شود.

در برنامه "باهم" نیز چنین اتفاقی اما بصورت دیگر روی داد. این برنامه تنها با نصب بنر های بزرگی در سطح شهر و یا بزرگراه ها، که تنها در مرکز آنها عبارت " #باهم " ذکر شده بود، توانست ذهن مخاطبان زیادی را درگیر این تبلیغ کند. تفاوت تبلیغ برنامه باهم با تبلیغات شیپور در این است که "باهم" از یک تبلیغ در تمامی نقاط استفاده می نمود، و سپس پس از مدتی، جمله کوتاهی و یا عبارت خاص و مبهم دیگری را به سری بیلبوردهای خود در نقاط مختلف کشور می افزود. این گونه، مخاطب با توجه به این که این تبلیغات در حال بروز رسانی و شفاف سازی هستند، دقت خود را برای بدست آوردن هدف این تبلیغ، بیشتر می کردند.

در مطالب آینده، با دیگر شیوه های تبلیغ در محیط بیلبورد بیشتر آشنا خواهیم شد.

دغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
icoدغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
ico1397/05/28 ico20:14
دغدغه کلمه ای آشنا برای عموم جامعه در شرایط کنونی کشور می باشد. هر فردی در درون ذهن خود دغدغه ای را دنبال می کند.
اشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
icoاشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
ico1397/05/24 ico18:06
اکثر مشتریان فعلی باهوش هستند. هر یک از آن‌ها هر زمان که یک وب‌سایت را باز می‌کنند و یا از هر طریقی به یک بازاریابی و یا تبلیغات مواجه می‌شوند بر اساس برخی معیارها تصمیم می‌گیرند که آیا این برند قابل اعتماد است یا نه، آیا می‌توان با خرید محصولات و یا
نکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
icoنکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
ico1397/05/18 ico19:19
امروزه روز دیگر محال است بتوان کمپانی یا برند موفقی را پیدا کرد که از هیچ یک از انواع بازاریابی استفاده نکند. بازاریابی در دنیای امروز یکی از اصول پایه‌ای هر کسب و کار و برند است. شاید جمله‌ی «وجود بازاریابی تضمین کننده‌ی موفقیت نیست» راست باشد اما ا
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
ico1397/05/16 ico16:12
در مطلب گذشته درمورد اهمیت و تاثیر هر فصل در تبلیغات بیلبوردی، مطالبی بیان شد. در این مطلب به بخش دیگری از این اهمیت و قوانین حاکم بر آن خواهیم پرداخت.
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
ico1397/05/15 ico17:45
شاید در ابتدا که با عنوان مطلب روبرو شدید، این موضوع به ذهن شما رسیده باشد که فصل های سال، چه ارتباطی با طراحی و بطور کلی استفاده از تبلیغات بیلبوردی دارد.
5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico1397/03/28 ico15:18
یکی از پرسش‌هایی که در عصر دیجیتال برای بسیاری از افراد پیش آمده این است که با وجود این همه روش برای تبلیغات دیجیتالی چه زمان عمرِ سایر تبلیغات به پایان می‌رسد؟