چگونه رنگ ها باعث افزایش تاثیر تبلیغات بیلبوردی می شوند؟

چگونه رنگ ها باعث افزایش تاثیر تبلیغات بیلبوردی می شوند؟

18 فروردین 1397
تعداد بازدید : 980

از دیگر عواملی که تبلیغ در محیط بیلبورد و مشابه آن را موثرتر می کند، استفاده از رنگ بندی های متنوع و مفهومی با توجه به موضوع  و علت تبلیغ می باشد. شاید در ابتدای کار و در ظاهر، رنگ بندی را نتوان از اصلی ترین  ارکان طراحی و تبلیغ موثر دانست، اما با کمی تامل و دقت، همچنین از طریق تجربه، می توان به این نتیجه رسید که استفاده از رنگ بندی های مناسب و دقیق، بار روانی بسیار زیادی را به مخاطب القا می کند و همچنین باعث می شود که مخاطب با تبلیغ، مانوس بوده و خود را مخاطبِ این پیام و تبلیغ قرار دهد. اما تمام این فرایندها تنها با رعایت اصول و قوانین استفاده از رنگ ها میسر می باشد.

در ادامه به برخی از قوانین و شرایط استفاده از رنگ خواهیم پرداخت:


1- سرد و گرم بودن رنگ را حتما مدنظر قرار دهید:

منظور از سرد و گرم بودن رنگ ها این است که در هنگام ایجاد ترکیب رنگ ها، باید دقت نمایید که قرار است چه نوع حسی را به مخاطب خود القا کنید. ممکن است در فصل تابستان در شرایط بسیار گرمی قرار گرفته باشیم، پس بهتر است از رنگ هایی که حالت سردی را به مخاطب می رساند استفاده نماییم. زیرا افرادی که در گرمای تابستان در حال مشاهده تبلیغات شما بر روی بیلبورد هستند، اگر بتوانند حتی لحظه ای، گرما را فراموش کند، به سمت تبلیغ شما جذب می شود. البته این موارد در کنار استفاده از طرح ها و تصاویر مفهومی معنا می گیرند. در غیر انیصورت اگر نتوانیم تصاویر مناسبی را انتخاب نماییم، بدون شک مخاطب خود را از دست داده ایم.



همینطور باید دقت داشته باشید که در ترکیب رنگ ها، بهتر است از رنگ هایی استفاده نمایید که در یک گروه رنگی قرار می گیرند یعنی جزو رنگ های سرد و یا گرم می باشند. البته در تبلیغات بدلیل وجود سلیقه و خلاقیت، ممکن است با استفاده از هر دو گروه رنگی، بتوان تبلیغ مفید و دلنشینی را تهیه نمود.


2-ترکیب رنگی فراموش نشود!

همزمان با توجه به رعایت گزینه دوم یعنی مدنظر قرار دادن سرد و گرم بودن رنگ در طراحی بیلبورد و رنگ بندی، باید ترکیب رنگی را نیز در نظر گرفت.اصولا برای نمایش بهتر رنگ ها بسته به نوع محیط، بهتر است که از رنگ های متضاد در کنار یکدیگر به صورت متعادل استفاده نمود تا مخاطب هدف را جذب خود نماید. اگر دقت نموده باشیم، در بسیاری از تبلیغ ها، برای جلب توجه عموم مردم، از رنگ های زرد و قرمز استفاده می شوند. زیرا این رنگ ها جزء رنگ هایی می باشد که بصورت طبیعی، به مقدار کمتری در محیط پیرامون یافت می گردد، به همین دلیل با استفاده از این رنگ ها، چشم انسان بطور ناخودآگاه به سمت این رنگ ها جذب شده و باعث دیده شدن بیشتر تبلیغ می شد. در سایر رنگ ها نیز چنین قاعده ای قابل تامل و استفاده می باشد.




دغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
icoدغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
ico1397/05/28 ico20:14
دغدغه کلمه ای آشنا برای عموم جامعه در شرایط کنونی کشور می باشد. هر فردی در درون ذهن خود دغدغه ای را دنبال می کند.
اشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
icoاشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
ico1397/05/24 ico18:06
اکثر مشتریان فعلی باهوش هستند. هر یک از آن‌ها هر زمان که یک وب‌سایت را باز می‌کنند و یا از هر طریقی به یک بازاریابی و یا تبلیغات مواجه می‌شوند بر اساس برخی معیارها تصمیم می‌گیرند که آیا این برند قابل اعتماد است یا نه، آیا می‌توان با خرید محصولات و یا
نکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
icoنکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
ico1397/05/18 ico19:19
امروزه روز دیگر محال است بتوان کمپانی یا برند موفقی را پیدا کرد که از هیچ یک از انواع بازاریابی استفاده نکند. بازاریابی در دنیای امروز یکی از اصول پایه‌ای هر کسب و کار و برند است. شاید جمله‌ی «وجود بازاریابی تضمین کننده‌ی موفقیت نیست» راست باشد اما ا
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
ico1397/05/16 ico16:12
در مطلب گذشته درمورد اهمیت و تاثیر هر فصل در تبلیغات بیلبوردی، مطالبی بیان شد. در این مطلب به بخش دیگری از این اهمیت و قوانین حاکم بر آن خواهیم پرداخت.
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
ico1397/05/15 ico17:45
شاید در ابتدا که با عنوان مطلب روبرو شدید، این موضوع به ذهن شما رسیده باشد که فصل های سال، چه ارتباطی با طراحی و بطور کلی استفاده از تبلیغات بیلبوردی دارد.
5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico1397/03/28 ico15:18
یکی از پرسش‌هایی که در عصر دیجیتال برای بسیاری از افراد پیش آمده این است که با وجود این همه روش برای تبلیغات دیجیتالی چه زمان عمرِ سایر تبلیغات به پایان می‌رسد؟