تبلیغات محتوایی چیست؟

تبلیغات محتوایی چیست؟

28 فروردین 1397
تعداد بازدید : 1,479

شاید برای نخستین لحظات، شنیدن کلمه " تبلیغات محتوایی " همه را یاد "بازاریابی محتوایی " انداخته و این دو را با یکدیگر یکی در نظر بگیرند. علاوه براینکه این دو موضوع دارای وجه اشتراکات بسیار زیادی هستند، اما بصورت کلی به دو گروه مجزا تقسیم می شوند. از طرفی دیگر، به دلیل استفاده زیاد از عبارت " بازاریابی محتوایی " باعث شده است که از " تبلیغات محتوایی " کمتر نام برده شود و همانطور که بیان شد، این دو با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند.بهتر است که در ابتدای مطلب به این موضوع بپردازیم که منظور از تبلیغات چیست ؟



تبلیغات

به طور کلی تبلیغات عبارت است از ترویج لفظی ( مستقیم و یا غیر مستقیم ) و یا کتبی یک محصول و برند برای عموم مردم و یا مخاطبین هدف که از پیش تعیین شده اند. حوزه تبلیغات نیز دارای حد و مرز خاصی نمی باشد و تقریبا تمامی مسائل و امور اعم از اقتصادی، سیاسی ،مذهبی و ... را شامل می شود. تبلیغات دارای انواع مختلفی برای رساندن مطلب و موضوع به کاربران می باشد که مهم ترین آنها تبلیغات از راه رسانه ها ( رسانه های کتبی، مجازی، بیلبوردی و ... )، کلامی و حضوری، بروشور، تخفیفات و ... می باشد.


بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی در رابطه با ارتباط برقرار کردن با مصرف کننده ها بدون فروش چیزی به آن هاست. این حوزه از بازاریابی در ارتباط با ارائه محتوا آموزشی، سرگرم کننده و همواره همراه با ارزش افزوده به مصرف کننده ها به منظور غنی سازی تجربه وب گردی آن ها می باشد. بدین صورت که شما بعنوان مالک یک سایت و یا برند و شرکت، با هدف جذب مخاطبین و نگه داشتن آنان و نه برای فروش محصول، شروع به تولید محتوای جدید می کنند به نحوی که بتوانند از طریق این محتوا، مخاطب را پایبند به برند و یا سایت خود نمایند. سایت های محتوا محور و خبری که روزانه بازدید های فراوانی را جذب می کنند در این دسته بندی قرار دارند.


تبلیغات محتوایی

می توان اینطور شروع نمود که تبلیغات محتوایی درست زمانی نتیجه می دهد که پیش از آن بازاریابی محتوایی بطور صحیح انجام شده باشد و مخاطبین و کاربران مورد نیاز جمع آوری شده باشند. البته اینطور نیست که تصور شود تبلیغات محتوایی تنها و فقط مشروط به این باشد که پس از بازاریابی محتوایی اجرا شود. بلکه می توان تبلیغات محتوایی را در رسانه های اجتماعی که همانند ویروسی زنده، اطلاعات را به سرعت بسیار زیادی در سطح جامعه منتشر می کند ارائه داد تا مستقیما کاربر برای خرید محصول اقدام نماید. البته این کار نیازمند توان بالا در تولید محتوا و همچنین شناخت کافی از نحوه تبلیغ محتوایی در شبکه های اجتماعی بطوری که مخاطب در بین انبوهی از پیام ها، برای آن تبلیغ ارزش قائل شود و آن را مطالعه کند می باشد.

در مطالب آینده بیشتر در این موضوع صحبت خواهیم نمود.

دغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
icoدغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
ico1397/05/28 ico20:14
دغدغه کلمه ای آشنا برای عموم جامعه در شرایط کنونی کشور می باشد. هر فردی در درون ذهن خود دغدغه ای را دنبال می کند.
اشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
icoاشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
ico1397/05/24 ico18:06
اکثر مشتریان فعلی باهوش هستند. هر یک از آن‌ها هر زمان که یک وب‌سایت را باز می‌کنند و یا از هر طریقی به یک بازاریابی و یا تبلیغات مواجه می‌شوند بر اساس برخی معیارها تصمیم می‌گیرند که آیا این برند قابل اعتماد است یا نه، آیا می‌توان با خرید محصولات و یا
نکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
icoنکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
ico1397/05/18 ico19:19
امروزه روز دیگر محال است بتوان کمپانی یا برند موفقی را پیدا کرد که از هیچ یک از انواع بازاریابی استفاده نکند. بازاریابی در دنیای امروز یکی از اصول پایه‌ای هر کسب و کار و برند است. شاید جمله‌ی «وجود بازاریابی تضمین کننده‌ی موفقیت نیست» راست باشد اما ا
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
ico1397/05/16 ico16:12
در مطلب گذشته درمورد اهمیت و تاثیر هر فصل در تبلیغات بیلبوردی، مطالبی بیان شد. در این مطلب به بخش دیگری از این اهمیت و قوانین حاکم بر آن خواهیم پرداخت.
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
ico1397/05/15 ico17:45
شاید در ابتدا که با عنوان مطلب روبرو شدید، این موضوع به ذهن شما رسیده باشد که فصل های سال، چه ارتباطی با طراحی و بطور کلی استفاده از تبلیغات بیلبوردی دارد.
5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico1397/03/28 ico15:18
یکی از پرسش‌هایی که در عصر دیجیتال برای بسیاری از افراد پیش آمده این است که با وجود این همه روش برای تبلیغات دیجیتالی چه زمان عمرِ سایر تبلیغات به پایان می‌رسد؟