5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
یکی از پرسشهایی که در عصر دیجیتال برای بسیاری از افراد پیش آمده این است که با وجود این همه روش برای تبلیغات دیجیتالی چه زمان عمرِ سایر تبلیغات به پایان میرسد؟ پاسخ این پرسش هر چه باشد به جرأت میتوان گفت که یکی از تبلیغات غیر دیجیتال هیچ زمان عمرش به انتها نخواهد رسید و آن چیزی نیست جز تبلیغات بیلبوردی. در دنیای امروز، علی رغم این همه پیشرفتی که در دنیای تکنولوژی به عمل آمده، هنوز هم استفاده از تبلیغات بیلبوردی روی بورس است و هر یک از من و شما در سطح شهر و جاده بارها و بهکرات با انواع بیلبوردهای تبلیغاتی رو به رو میشویم و این خود نشان از آن دارد که هیچ از میزان استفاده از تبلیغات بیلبوردی کاسته نشده است. در همین راستا در این نوشتار به معرفی ۲۰ بیلبورد تبلیغاتی جالب و خارق العاده میپردازم تا اولاً ببینید که برندهای مختلف جهان به چه سان از بیلبورد تبلیغاتی استفاده میکنند و ثانیاً اگر تا کنون فکر میکردید که دیگر استفاده از بیلبورد تبلیغاتی فایده ندارد تجدید نظر کنید و برای پیشبرد اهداف برند یا کسب و کارتان اقدام به استفاده از بیلبورد تبلیغاتی نمایید.
۱۶- Oreo” گرفتگی”:
این تبلیغ مربوط به برند OREO است. سوای زیبایی آن، نکتهای که میتوان از آن فرا گرفت این است که یکی از بیلبوردهای موفق بیلبوردی است که با اتفاقات و رویدادهای روز مرتبط باشد. این بیلبورد برای زمانی است که خبر از خورشیدگرفتگی بود و همین دلیل و در همین راستا OREO درصدد برآمده که بیلبوردی هماهنگ با وضعیتِ روز بسازد.
۱۷- “زندگی با کیک بهتر است” اثر JWT:
چندین بار به درگیر ساختن مخاطب اشاره شد. این بیلبورد نیز در همان راستاست و خیلی عالی و جذاب توانسته این عنصر را در خود جای دهد.
۱۸- “ساعت” اثر Bernstein-Rein:
از جمله جالبترین بیلبوردهای این فهرست همین بیلبورد ساعت است. این بیلبورد در عین آن که نوعی تبلیغ است، برای مخاطبان مفید نیز هست. ساعت را به آنان نشان میدهد و در عین حال با استفاده از خلاقیتی فوق العاده بر ۲۴ ساعته باز باز بودن مک دونالد تأکید دارد: «ساعت ۰۲:۰۴ بامداد است اما همچنان ما باز هستیم».
۱۹- “تیغ bic” اثر TBWA:
عالی است، تلفیقی از کارکرد محصول، زیبایی و البته به رخ کشیدن محیط زیست.
۲۰- “شما آن را ساختید”:
گاهی استفاده از سادگی نیز میتواند در جذابیت یک بیلبورد تبلیغاتی مؤثر باشد. این بیلبورد نه نتها خیلی ساده است بلکه عنصر طنز را نیز در خود دارد و به خوبی میتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند، خصوصاً آن که از رنگِ جالب توجه آبی در آن استفاده شده است.