
آشنایی با انواع بیلبورد تبلیغاتی (بخش تبلیغات محیطی مترو)
از دیگر انواع تبلیغات در سطح شهر و معابر پر تردد می توان به تبلیغات در مترو اشاره نمود. به تازگی و با رشد چشم گیر استفاده از مترو در شهرهایی از ایران که دارای مترو هستند، شرکت ها و گروه های تبلیغی نیز به این حوزه وارد شد و با انواع تبلیغات خلاقانه و جذاب، اقدام به عرضه محصولات و خدمات خود می کنند.
مترو چیست؟
به طور کلی، مترو عبارت است از قطارهای زیرزمینی درون شهری که برای جابجایی مسافران در اقصی نقاط شهر مورد استفاده قرار می گیرد. این قطارها از واگن های متصل به یکدیگر تشکیل می گردد و طراحی داخلی آنان به گونه ای است که برای جابجایی در فواصل کوتاه و حداکثر در ابتدا و انتهای یک شهر است. مسافران علاوه بر اینکه می توانند برروی صندلی های موجود در هر واگن بنشینند، می توانند در مواقعی که واگن ها شلوغ است، با نگهداشتن دستگیره هایی که برای ایستادن تعبیه شده است، مسیر را بصورت ایستاده دنبال نمایند.
حال چگونه می توان اقدام به انجام تبلیغات در مترو نمود؟
محیط مترو به دلیل بزرگ بودن ابعاد قطار ها و همچنین حضور تعداد زیادی از مسافران، دارای ابعاد زیادی از هر نظر می باشد. بطور مثال هر ایستگاه دارای جایگاه هایی بزرگ می باشد که مسافران تا رسیدن مترو در آنجا توقف می کنند. دقیقا یکی از محل های مناسب برای تبلیغات در مترو ، وجود دیوار های طویل در دو طرف ایستگاه می باشد که با نصب بیلبورد در محل های خاصی از آن دیوارها، مکانی مناسب برای نمایش محصولات و خدمات بوجود میآید.
همچنین از دیگر محل های مناسب برای تبلیغات در مترو استفاده از دستگیره هایی می باشد که برخی مسافران بدلیل کمبود مکان، از آن استفاده می کنند. این نوع تبلیغات با توجه به نزدیک بودن به مسافران باعث جذب مخاطب به مطالعه آن تبلیغ خواهد شد.
از دیگر فضاهایی که می توان برای تبلیغات در مترو از آن استفاده نمود این است که در اطراف پله های برقی که مسافران برای رفت و آمد از آن استفاده می کنند، تابلوهای لایت باکس نبص شوند تا در حین عبور از پله های برقی، بتوان آن تبلیغات را مشاهده نمود.