
در تبلیغات بیلبورد بهتر است از متن های بلند استفاده شود و یا متن ها کو
یکی از فاکتورهای مهم در طراحی بنر بیلبورد، میزان استفاده از کلمه و جملاتی است که در آن استفاده می شود. با توجه به این که عابرین پیاده و یا افرادی که در خودروی خود در حال مشاهده بیلبورد تبلیغاتی شما هستند، زمان زیادی برای مشاهده کامل تبلیغ شما بر روی بیلبورد ندارند. البته گاهی ممکن است که به دلیل جذابیت زیاد یک تبلیغ، عابرینی زمانی برای بررسی و مشاهده کامل بیلبورد، توقف نمایند که در این مطلب موضوع مورد بررسی نمی باشد.
از کاربردهای استفاده متن های کوتاه در تبلیغات بیلبورد، می توان به نوشتن شعار شرکت یا برند، نام محصول، تبلیغ مبهم و ... نام برد که بهترین روش تبلیغ برای این موارد، استفاده از متن های کوتاه می باشد. زیرا اگر نام برند و یا محصول در لا به لای انبوهی از متون بر روی بیلبورد قرار گیرد، باعث می شود تا مخاطب نتواند به براحتی نام برند و یا محصول را شناسایی کند و این اتفاق دلیل اصلی عبور زودگذر مخاطب از بیلبورد می باشد.
در مطالب گذشته مقداری در مورد استفاده از متن های کوتاه در تبلیغ مبهم صحبت شد. نمونه هایی از این نوع تبلیغات با متن های کوچک را در زیر مشاهده می کنیم.
در مورد متن های بلند در بیلبورد نیز باید اشاره نمود که این نوع نوشتار در بیلبورد ها، اغلب برای انتقال مبحثی و مهم جدی در اهداف مختلف می باشد. بعنوان مثال، ممکن است در زمانی، برخی از مسئول مهم کشوری سخنرانی هایی داشته باشند که برای اطلاع عموم افراد بخش مهمی از متن آن سخنران و مسئول، بصورت بیلبورد به نمایش در آید. و یا در مواردی که بصورت تبلیغات استفاده می گردد می توان به استفاده دانشگاه ها از این نوع تبلیغات اشاره نمود.
بطوری که برای جذب دانشجویان جدیدالورود و تبیین شرایط ثبت نام، در بیلبورد جدول ها و متن های بلند را استفاده می کنند.البته باید توجه داشت که منظور از بیلبورد در این مطلب، تنها بیلبورد های پل هوایی و سایر آن نبوده بلکه لمپست ها و تابلو های استند نیز مورد اشاره می باشد.