
ویژگی های بیلبورد تبلیغاتی اثر بخش
جذابیت بصری در طراحی بیلبورد تبلیغاتی
اگر قرار است این بیلبورد تبلیغاتی بر سر راه کسانی قرار بگیرد که پیاده هستند و بالطبع فرصت بیشتری برای دقت به پیام تبلیغاتی دارند، میتوانیم استفاده بیشتری از نمادهای نوشتاری بکنیم اما اگر مخاطب ما سوار بر وسیله نقلیه است، بدون شک امکان بیشتری برای جلب توجه او با استفاده از طرح وجود دارد و تکیه بر نشانههایهای بصری میتواند موفقیت بیشتری را در پی داشته باشد. تبلیغات محیطی نیاز بیشتری به جذابیت بصری دارند. شاید در برخی انواع دیگر تبلیغات، یک پیام نوشتاری یا صوتی تأثیر بالایی بر مخاطب بگذارد اما در بیلبوردها به یک عنصر جذاب و شگفتانگیز احتیاج داریم که مخاطب در حال حرکت ما را به خود جلب کند.
سرعت انتقال پیام در این تبلیغات حرف اول را میزند. پیام باید سریع به مخاطب منتقل شود. این مسأله در هنگام ساخت تبلیغ برای مخاطبانی که در اتوبانها یا خیابانها در حال حرکت هستند اهمیت بیشتری پیدا میکند.
اگر قرار است مخاطبمان را در میان حجم انبوه پیامهایی که مقابلش هستند به خود جلب کنیم، باید شیوهای را برای ساخت بیلبورد تبلیغاتی انتخاب کنیم که پیام را در یک نگاه به او برساند. بیلبورد تبلیغاتی ما نباید زیاد شلوغ باشد و استفاده از فضاهای خالی گاهی اوقات بیشتر از گنجاندن حجم زیادی از محتوا به ما کمک میکند. تبلیغ ما باید یک نقطه کانونی داشته باشد که بیشترین توجه را از مخاطب به خود معطوف کند.
جانمایی مناسب بیلبورد تبلیغاتی
انتخاب مکان مناسب در تبلیغات محیطی بسیار مهم است. تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند. تابلوهای ثابت و دیجیتال کاربردهای متفاوتی دارند. در مکانهایی که مخاطب امکان توقف بیشتری دارد، مثل چهارراهها یا مسیر پرترافیک در اتوبانها، استفاده از تابلوهای دیجیتالی میتواند مؤثر باشد. در مکانهایی که امکان ساکن شدن مخاطب و نگاه کردن او به پیام وجود دارد، میتوان از این شیوه تبلیغاتی استفاده کرد اما بیلبوردهای ثابت را میتوان در نقاطی نصب کرد که حرکت مخاطب از مقابل آن شدت بیشتری دارد.
نمیتوان گفت که چه کالا یا خدمتی را میتوانیم در بیلبورد تبلیغاتی تبلیغ کنیم و چه مسأله ای را نمیتوانیم. همه چیز را میتوان به بیلبورد تبلیغاتی آورد اما تبلیغات در رسانههای مختلف نیازمند استفاده از شیوههای مختلف است. برای ارائه پیامهای تبلیغاتی باید ابتدا به این نکته توجه کنیم که از چه کانال ارتباطی قرار است این پیام را ارائه کنیم. همانطور که هر شبکه رادیویی یا تلويزیونی مخاطب خاص خود را دارد، هر منطقه یا محلهای که بیلبورد را در آنجا قرار دادهایم هم مخاطب خاص خود را دارد.