آشنایی با انواع بیلبورد تبلیغاتی (بخش اتوبوس تبلیغاتی)

آشنایی با انواع بیلبورد تبلیغاتی (بخش اتوبوس تبلیغاتی)

17 اردیبهشت 1397
تعداد بازدید : 2,342

تبليغات و آگهی بر روی اتوبوس يكی از موثرترين و جذابترین نوع تبليغات است، این نوع تبلیغات را می توان به نوعی بیلبوردهای متحرک نامید در اين شيوه به دليل اينكه اتوبوس مدام در سطح شهر در حال تردد است، محدوده وسيعی از شهر و میلیونها بیننده را تحت پوشش تبليغات قرار میدهد و طيف وسيعی از مخاطبين از شمال شهر تا جنوب شهر و از شرق تا غرب را دربر میگيرد. این نوع تبلیغات به دلیل هزینه پایین نسبت به سایر تبلیغات و تاثیرگذاری بالا، همچنین به دلیل نزدیکی زیاد تبلیغات به مخاطب از لحاظ ارتفاع اتوبوس این نوع تبلیغات را از جمله محبوب ترین ها در میان صاحبان برند و محصولات مبدل کرده است.



مزایای اتوبوس تبلیغاتی

1- بیشترین دسترسی به مخاطبان با هزینه بسیار کم و تکرار زیاد.
2- اتوبوس تبلیغاتی روزانه از محل های مهم تجاری، اداری و تفریحی عبور می کند و مردم زیادی را از همه نوع قشر تحت پوشش قرار می دهد.
3- با استفاده از اتوبوس تبلیغاتی محلی دربیش از 18 ساعت در روز و 7 روز هفته، میتوان روی قشر خاصی از مردم در مناطق مشخص شده تمرکز کرد و تمرکز برروی مخاطبان هدف و دسته بندی درست در این رسانه امکان پذیر است.
4- بدنه اتوبوس تبلیغاتی به واسطه شکل هندسی و قابلیت های فیزیکی آن برای پیاده سازی ایده های خلاقانه پتانسیل بالایی دارد.
5- این نوع تبلیغات به دلیل اثر بخشی بسیار زیاد تبلیغات محیطی و خارج از خانه در کنار رسانه های ATL مثل رادیو و تلویزیون میتواند اثربخشی کمپین های تبلیغاتی را افزایش دهد.

چرا اتوبوس تبلیغاتی این قدر رسانه ای شد!


 زمانی موج واکنش به تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها شهروندان را حساس کرد که بعد از مترو ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران بیشترین حجم مسافران را در پایتخت جابه جا می کند و این حجم بالای مسافر قطعا حساسیت بیشتری را در بین شهروندان در خصوص وجود این نوع تبلیغات به وجود می آورد. اما در سایر شهرهای پیشرفته دنیا مد های گوناگون حمل و نقلی وجود دارد که مردم می توانند سفرهای خود را با انتخاب یک مدل حمل و نقلی انجام دهند در نتیجه شاید تعداد مسافران اتوبوس ها به اندازه تهران نباشد. در حال حاضر برخی از خطوط ناوگان اتوبوس های تندرو به اندازه یک خط مترو مسافر دارند و همین مساله حساسیت ها را بیشتر کرده و نوع نگاه به آن را متفاوت می کند. اما با این وجود آنقدر مردم غرق در دنیای موبایل و شبکه های اجتماعی هستند که در طول سفر خود کمتر نگاه به مناظر بیرون از اتوبوس می اندازند و در نهایت برای آنها فرقی نمی کند که اتوبوس تبلیغاتی باشد، یا خیر!

دغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
icoدغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
ico1397/05/28 ico20:14
دغدغه کلمه ای آشنا برای عموم جامعه در شرایط کنونی کشور می باشد. هر فردی در درون ذهن خود دغدغه ای را دنبال می کند.
اشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
icoاشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
ico1397/05/24 ico18:06
اکثر مشتریان فعلی باهوش هستند. هر یک از آن‌ها هر زمان که یک وب‌سایت را باز می‌کنند و یا از هر طریقی به یک بازاریابی و یا تبلیغات مواجه می‌شوند بر اساس برخی معیارها تصمیم می‌گیرند که آیا این برند قابل اعتماد است یا نه، آیا می‌توان با خرید محصولات و یا
نکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
icoنکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
ico1397/05/18 ico19:19
امروزه روز دیگر محال است بتوان کمپانی یا برند موفقی را پیدا کرد که از هیچ یک از انواع بازاریابی استفاده نکند. بازاریابی در دنیای امروز یکی از اصول پایه‌ای هر کسب و کار و برند است. شاید جمله‌ی «وجود بازاریابی تضمین کننده‌ی موفقیت نیست» راست باشد اما ا
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
ico1397/05/16 ico16:12
در مطلب گذشته درمورد اهمیت و تاثیر هر فصل در تبلیغات بیلبوردی، مطالبی بیان شد. در این مطلب به بخش دیگری از این اهمیت و قوانین حاکم بر آن خواهیم پرداخت.
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
ico1397/05/15 ico17:45
شاید در ابتدا که با عنوان مطلب روبرو شدید، این موضوع به ذهن شما رسیده باشد که فصل های سال، چه ارتباطی با طراحی و بطور کلی استفاده از تبلیغات بیلبوردی دارد.
5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico1397/03/28 ico15:18
یکی از پرسش‌هایی که در عصر دیجیتال برای بسیاری از افراد پیش آمده این است که با وجود این همه روش برای تبلیغات دیجیتالی چه زمان عمرِ سایر تبلیغات به پایان می‌رسد؟