
بیلبورد چیست ؟
تبلیغات در دنیای کنونی به یکی از ارکان مهم در کسب و کارهای کوچک و بزرگ تبدیل شده است. در حالت کلی تر می توان بیان نمود که امروزه در دنیا تنها " تبلیغات " حرف اول را در همه زمینه ها می زند.
بصورت کلی به تابلوهای بزرگی که در سطح معابر، جادهها، اتوبان ها و .... برای انجام تبلیغات قرار گرفته اند بیلبورد اطلاق می شود. اما بطور خاص، امروزه بیلبورد به تابلوهای بسیار بزرگی که همراه با نورپردازی های اطراف آن گفته می شود.
بیلبوردها در گذشته تنها در دست دولت، شهرداری ها و ... به تعداد محدود در شهرهای مهم قرار داشت. اما رفته رفته با گسترش تبلیغات و همچنین افزایش جمعیت شهرها، بیلبوردها به شرکت های خصوصی و پیمانکار واگذار گشت تا میزان بهره وری از بیلبورد افزایش یابد. همچنین بر تعداد بیلبوردها در سطح معابر و شهرها بصورت فزاینده ای افزایش یافت که این امر موجب کمک شایان به تبلیغات شرکت ها، محصولات، خدمات و ... شد.
نوع تبلیغی که در بیلبوردها انجام می شود غالبا برای انتقال مفاهیم، و انتقال نکات بسیار کوتاه، چه بصورت تبلیغاتی و یا بصورت فرهنگی و سیاسی. این نیز به ای دلیل می باشد که مدت زمان مشاهده بیلبورد اغلب باتوجه به موقعیت مکانی آنها، کمتر از 10 ثانیه می باشد. زیرا همانطور که بیان شد، بیلبوردها در حاشیه خیابان ها و جاده ها قرار می گیرند و بینندگان آن ها اغلب رانندگان و مسافرانی هستند که در وسیله نقلیه خود درحال تماشای بیلبورد هستند.در نتیجه هرچه طراحی بیلبورد ساده تر همراه با رنگهای جذابتری باشد، نتیجه مطلوب تری را در ذهن مخاطب قرار می دهد.
با توجه به محدودیت زمانی در مشاهده بیلبوردها، بهتر است بر روی برندسازی در تبلیغات مانور داده شود. اگر بتوان از طریق بیلبورد، برند خود را در ذهن مخاطب ثبت نماییم، به راحتی می توان از طریق انواع دیگر تبلیغات، محصولات، خدمات و سایر توانایی های شرکت خود را به مخاطب رساند. همچنین تبلیغات بیلبوردی باعث ایجاد حس اطمینان در مخاطب می کند. زیرا که قرار دادن تبلیغات در بیلبورد، تابع قوانین خاصی می باشد که از جملهی آن قوانین، رسمی بودن و زیر نظر بودن شرکت از طریق مراجع قانونی می باشد.
بعنوان مثال، برای تبلیغ محصول و برندی که مربوط به لوازم بهداشتی و آرایشی می باشد، باید علاوه بر مجوز ابتدایی برای ثبت محصول، مجوزی نیز برای تبلیغات در محیط شهر از لحاظر بهداشت و .... را دریافت نماید.