3 مرحله از استراتژی توسعه برند

3 مرحله از استراتژی توسعه برند

24 اردیبهشت 1397
تعداد بازدید : 1,919

برند شما شاید ارزشمندترین دارایی شرکت شما باشد. اگر این ایده درست باشد، پس قطعا توسعه یک نام تجاری قوی تر، مهمترین وظیفه شما خواهد بود.


برند تعریف شده (مشخص)

یک برند خدمات حرفه ای با اعتبار و چشم انداز (منظر، یا همان ظاهر بیرونی ) آن در بازار به بهترین نحو شناخته می شود. قدرت برند شما را می توان به صورت یک معادله هم برآورد کرد: شهرت ضریدر چشم انداز (Reputation X Visibility) قدرت برند برابر است با: شهرت ضربدر دید

یکی دیگر از مهمترین عوامل محبوبیت برند شما: چگونگی ارتباط با مخاطب هدف مورد نظر است (که درباره آن در ادامه توضیح داده می شود).


توسعه برند تعریف شده
توسعه برند، فرآیند ساخت و تقویت برند شما می باشد. همانطور که ما به شرکت ها کمک می کنیم تا برند خود را توسعه دهند؛ این فرآیند را به سه مرحله تقسیم می کنیم.

مرحله اول، استراتژی نام تجاری شما را درست و با اهداف کسب و کار شما هماهنگ می کند.
دوم، توسعه تمام ابزارهایی که شما برای برقراری ارتباط از طریق برند خود به آنها نیاز دارید. مانند لوگو، شعار و 
بیلبورد.
و سومی هم، مرحله تقویت نام تجاری جدید و یا به روز کردن برند می باشد.
استراتژی توسعه برند شما چگونگی انجام این وظایف است. برای ساده نشان دادن این وظیفه، ما استراتژی توسعه برند را به صورت تفکیک شده در ۱۰ مرحله آورده ایم:


1-استراتژی کسب و کار خود را به صورت کلی در نظر بگیرید
یک برند قوی ومتفاوت، مسیر رشد شرکت شما را بسیار آسانتر می کند. اما چه نوع شرکتی می خواهید؟ آیا طرحی برای رشد ارگانیک دارید؟ استراتژی کسب و کار کلی، زمینه ایی برای استراتژی توسعه برند شماست، بنابراین، نقطه شروع همینجاست. اگر موضع (هدف) شما در مورد مکانی که می خواهید شرکت شما به آنجا برسد، روشن باشد، این برند شماست که به شما کمک خواهد کرد تا به آنجا برسید.

2-مشتریان هدف خود را شناسایی کنید.
مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ اگر شما می گویید “همه” شما یک اشتباه بسیار بزرگ انجام می دهید. تحقیقات ما به وضوح نشان می دهد که رشد بالا، سود بالا متمرکز بر داشتن مشتریان هدفی است که مشخص شده باشند. تمرکز دقیق تر، رشد سریع تر را به همراه دارد. تنوع بیشتر مخاطبان هدف، تلاش های 
بازاریابی شما را بیشتر رقیق خواهد کرد. پس چگونه شما می توانید گروه مشتریان هدف مورد نظر (درست) را انتخاب کنید؟ این را در مرحله بعدی آورده ایم.

3-تحقیق درباره جمعیت مشتری هدف
شرکت هایی که تحقیقات سیستماتیک را در مورد جمعیت مشتریان هدف خود انجام می دهند سریعتر رشد می کنند و سودآورتر هستند. علاوه بر این، آنهایی که تحقیقات بیشتری انجام می دهند (حداقل یک بار در هر سه ماهه) سریعتر رشد می کنند.

دغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
icoدغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
ico1397/05/28 ico20:14
دغدغه کلمه ای آشنا برای عموم جامعه در شرایط کنونی کشور می باشد. هر فردی در درون ذهن خود دغدغه ای را دنبال می کند.
اشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
icoاشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
ico1397/05/24 ico18:06
اکثر مشتریان فعلی باهوش هستند. هر یک از آن‌ها هر زمان که یک وب‌سایت را باز می‌کنند و یا از هر طریقی به یک بازاریابی و یا تبلیغات مواجه می‌شوند بر اساس برخی معیارها تصمیم می‌گیرند که آیا این برند قابل اعتماد است یا نه، آیا می‌توان با خرید محصولات و یا
نکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
icoنکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
ico1397/05/18 ico19:19
امروزه روز دیگر محال است بتوان کمپانی یا برند موفقی را پیدا کرد که از هیچ یک از انواع بازاریابی استفاده نکند. بازاریابی در دنیای امروز یکی از اصول پایه‌ای هر کسب و کار و برند است. شاید جمله‌ی «وجود بازاریابی تضمین کننده‌ی موفقیت نیست» راست باشد اما ا
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
ico1397/05/16 ico16:12
در مطلب گذشته درمورد اهمیت و تاثیر هر فصل در تبلیغات بیلبوردی، مطالبی بیان شد. در این مطلب به بخش دیگری از این اهمیت و قوانین حاکم بر آن خواهیم پرداخت.
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
ico1397/05/15 ico17:45
شاید در ابتدا که با عنوان مطلب روبرو شدید، این موضوع به ذهن شما رسیده باشد که فصل های سال، چه ارتباطی با طراحی و بطور کلی استفاده از تبلیغات بیلبوردی دارد.
5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico1397/03/28 ico15:18
یکی از پرسش‌هایی که در عصر دیجیتال برای بسیاری از افراد پیش آمده این است که با وجود این همه روش برای تبلیغات دیجیتالی چه زمان عمرِ سایر تبلیغات به پایان می‌رسد؟