
3 مرحله از استراتژی توسعه برند
برند شما شاید ارزشمندترین دارایی شرکت شما باشد. اگر این ایده درست باشد، پس قطعا توسعه یک نام تجاری قوی تر، مهمترین وظیفه شما خواهد بود.
برند تعریف شده (مشخص)
یک برند خدمات حرفه ای با اعتبار و چشم انداز (منظر، یا همان ظاهر بیرونی ) آن در بازار به بهترین نحو شناخته می شود. قدرت برند شما را می توان به صورت یک معادله هم برآورد کرد: شهرت ضریدر چشم انداز (Reputation X Visibility) قدرت برند برابر است با: شهرت ضربدر دید
یکی دیگر از مهمترین عوامل محبوبیت برند شما: چگونگی ارتباط با مخاطب هدف مورد نظر است (که درباره آن در ادامه توضیح داده می شود).
توسعه برند تعریف شده
توسعه برند، فرآیند ساخت و تقویت برند شما می باشد. همانطور که ما به شرکت ها کمک می کنیم تا برند خود را توسعه دهند؛ این فرآیند را به سه مرحله تقسیم می کنیم.
مرحله اول، استراتژی نام تجاری شما را درست و با اهداف کسب و کار شما هماهنگ می کند.
دوم، توسعه تمام ابزارهایی که شما برای برقراری ارتباط از طریق برند خود به آنها نیاز دارید. مانند لوگو، شعار و بیلبورد.
و سومی هم، مرحله تقویت نام تجاری جدید و یا به روز کردن برند می باشد.
استراتژی توسعه برند شما چگونگی انجام این وظایف است. برای ساده نشان دادن این وظیفه، ما استراتژی توسعه برند را به صورت تفکیک شده در ۱۰ مرحله آورده ایم:
1-استراتژی کسب و کار خود را به صورت کلی در نظر بگیرید
یک برند قوی ومتفاوت، مسیر رشد شرکت شما را بسیار آسانتر می کند. اما چه نوع شرکتی می خواهید؟ آیا طرحی برای رشد ارگانیک دارید؟ استراتژی کسب و کار کلی، زمینه ایی برای استراتژی توسعه برند شماست، بنابراین، نقطه شروع همینجاست. اگر موضع (هدف) شما در مورد مکانی که می خواهید شرکت شما به آنجا برسد، روشن باشد، این برند شماست که به شما کمک خواهد کرد تا به آنجا برسید.
2-مشتریان هدف خود را شناسایی کنید.
مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ اگر شما می گویید “همه” شما یک اشتباه بسیار بزرگ انجام می دهید. تحقیقات ما به وضوح نشان می دهد که رشد بالا، سود بالا متمرکز بر داشتن مشتریان هدفی است که مشخص شده باشند. تمرکز دقیق تر، رشد سریع تر را به همراه دارد. تنوع بیشتر مخاطبان هدف، تلاش های بازاریابی شما را بیشتر رقیق خواهد کرد. پس چگونه شما می توانید گروه مشتریان هدف مورد نظر (درست) را انتخاب کنید؟ این را در مرحله بعدی آورده ایم.
3-تحقیق درباره جمعیت مشتری هدف
شرکت هایی که تحقیقات سیستماتیک را در مورد جمعیت مشتریان هدف خود انجام می دهند سریعتر رشد می کنند و سودآورتر هستند. علاوه بر این، آنهایی که تحقیقات بیشتری انجام می دهند (حداقل یک بار در هر سه ماهه) سریعتر رشد می کنند.