
بازاریابی قدرتمند چگونه می تواند تاثیرگذار باشد؟
بازاریابی امری غیر ممکن و سخت نیست. در چند دهه گذشته کانال های ارتباطی بسیاری صنعت بازاریابی را به یک انقلاب عظیم تبدیل کرده است. تلویزیون ها جایگزین تبلیغات ویدئویی شده اند. پست های الکترونیک جای پست مستقیم را گرفته اند و روش های مختلف دیگر که همه حمایت مشهودی از بازاریابی جدید دارند به چشم می خورند. هر نوع کسب و کاری، چه بزرگ و چه کوچک در قرن حاضر می تواند بدون هیچ گونه محدودیتی در بازار کسب و کار خود به بازاریابی و تبلیغات بپردازد.
بازاریابی را می توان امروز به عنوان تنها راه حل برای ادامه دادن کسب و کار بصورت سودآور به همراه موفقیت قلمداد نمود.زیرا سایر رقبا در هر زمینه در حال فعالیت و بازاریابی برای محصولات و کسب و کار خود هستند و اگر در این میان ، شرکت یا گروهی، خود را از بازاریابی و رقابت در این عرصه دور بدارد، به معنای شکست و سقوط قطعی تلقی می گردد.
با این حال دسترسی به بازارهای اشباع شده منجر به حضور نفوذ گران خواهد شد. اما یکی از پارامترهای بازاریابی موفق ماندگاری در یک برند است. که نیازمند کسب موفقیت های پی در پی در طول زمان می باشد.
بیشتر بازاریابان در این زمینه دچار سوالی می شوند که : ” آیا سرمایه گذاری در این مسیر ارزش دارد یا خیر ؟ “
شاید بتوان پاسخ این سوال را به این نحو داد که، بازاریابی نیز همانند هر استراتژی رسانه ای دیگری نیازمند یک هدف گرانشی می باشد. در غیر این صورت با پرداخت یا برداشت ها انجام می شود. در این جا ” برداشت ” به معنای اصلی کلمه نیست. بلکه بیشتر به معنای موثر بودن محصول یا برند در این زمینه می باشد. لزوما این دو سر فصل عامل اصلی نخواهند بود ولی تاثیرات مثبتی خواهند داشت.
بیشتر تولید کنندگان محتوا جهت پیروی از یک منش زمانی هر چند کوتاه و کم، به بازاریابی می پردازند. به این صورت که با بازاریابی از یک محصول خاص، زیر مجموعه محصول را هم تحت تاثیر تبلیغات قرار می دهند.این در حالی است که یک روند تأثیر گذار معمولا به معنای پیروی هر چند کوچک از جامعه کاری خاصی می باشد. تبلیغات در یک جامعه خاص می تواند پیام برند شما را بیشتر از آنچه که تصورش را دارید تبلیغ کند. برای این ادعا می توانید به شبکه مجازی Pinterest نگاه کنید. یک شرکت که شهرت و اعتبار خود را پیش از ورود به بازار کسب و کار Pinterest ایجاد کرده است و در سال ۲۰۰۸ میلادی راه اندازی شده است. از طریق این شبکه گروه های کوچکی را تشکیل داده که می توان آن ها را نفوذی های وفادار به خود بنامد.