
4 ویژگی مهم در یک بیلبورد مناسب
استفاده از تبلیغات محیطی برای هر یک از برندها و کسب و کارها امری ضروری است، اما این ضرورت برای استفادهی «اصولی» و صحیح از تبلیغات محیطی است و نه هر نوع استفادهای. در این راستا داشتن بیلبوردهایی مؤثر و کارآمد میتواند بسیار به کار آید. این نوشتار بر ۴ مورد از مواردی که موجب داشتن یک بیلبورد مناسب و مؤثر میشوند تمرکز دارد. این ۴ مورد عبارت اند از:
۱- توجه دیگران را به بیلبورد جلب کنید:
مهمترین موردی که در ارتباط با طراحی یک بیلبورد وجود دارد این است که بیلبورد بایستی توانایی جلب توجه و تمرکز دیگران را داشته باشد. در واقع بیلبوردی که نتواند نگاهها را به سوی خود جلب کند هیچ ارزشی نداشته و نبودناش تفاوتی با بودناش ندارد. برای آن که یک بیلبورد بتواند نگاهها را به سوی خود جلب کند بایستی موارد زیر را به کار گیرید:
از کنتراست قوی برای رنگها استفاده کنید.از تصاویر، تایپوگرافی و آثار هنری متقاعد کننده بهره ببرید.طراحیتان واضح باشد تا مخاطبین در کمتر از ۷ ثانیه پیام بیلبوردتان را دریافت کنند.
۲- مراقب خوانایی باشید:
کسانی که بیلبوردِ شما را میبینند عمدتاً از راه دور و همچنین در حال حرکت این کار را انجام میدهند. بنابراین زمان آن که بتوانند بیش از ۷ کلمه را مطالعه کنند ندارند، تازه اگر در بیلبورد از فونت خوب و بزرگ استفاده شده باشد.
برای شبیه سازی بیلبوردتان میتوانید طراحی آن را روی یک کارت ویزیت پیاده کنید و آن را از فاصلهی نسبتاً دور مشاهده نمایید. آن چه که میبینید تقریباً معادل است با دیدن یک بیلبورد متوسط از فاصلهی ۲۰۰ فوتی.بایستی مطمئن شوید که بیلبوردتان از خوانایی مناسبی برخوردار بوده، یعنی تصاویر و متون آن به خوبی و سادگی قابل مشاهده باشند، و همچنین چشم از مشاهدهی آن اذیت نمیشود.
۳- پیام بیلبورد باید خیلی راحت و سریع به مخاطب منتقل شود:
بیلبوردِ شما بایستی بتواند در سریعترین زمان ممکن پیاماش را به مخاطب برساند و این پیام باید به گونهای باشد که خیلی آسان و سریع توسط مخاطب دریافته شود. بیلبورد، در واقع، مهمترین وظیفهاش ایجاد آگاهی از برند و محصول است و برای همین باید از فهرست کردن و ذکرِ جزئیات محصول یا خدمتتان اجتناب کنید. اگر این بیلبورد وظیفهاش را خوب انجام دهد کمپانیِ شما اولین کمپانیای خواهد بود که مردم برای خرید محصول به آن فکر میکنند.
۴- محتوای بیلبورد باید به یاد ماندنی باشد:
موردی دیگر که افزون بر موارد فوق میتوان به آن اشاره داشت این است که محتوای بیلبورد باید بتواند به سادگی در خاطر مخاطب بماند و یکی از روشهای عالی برای این کار استفاده از احساس مخاطبان است. میتوانید از تصاویر و یا تایپوگرافیهای احساسی استفاده کنید تا بیلبوردتان بتواند در ضمیر ذهن مخاطب بر جای بماند.