4 ویژگی مهم در یک بیلبورد مناسب

4 ویژگی مهم در یک بیلبورد مناسب

8 خرداد 1397
تعداد بازدید : 2,043

استفاده از تبلیغات محیطی برای هر یک از برندها و کسب و کارها امری ضروری است، اما این ضرورت برای استفاده‌ی «اصولی» و صحیح از تبلیغات محیطی است و نه هر نوع استفاده‌ای. در این راستا داشتن بیلبوردهایی مؤثر و کارآمد می‌تواند بسیار به کار آید. این نوشتار بر ۴ مورد از مواردی که موجب داشتن یک بیلبورد مناسب و مؤثر می‌شوند تمرکز دارد. این ۴ مورد عبارت اند از:

۱- توجه دیگران را به بیلبورد جلب کنید:
مهم‌ترین موردی که در ارتباط با طراحی یک بیلبورد وجود دارد این است که بیلبورد بایستی توانایی جلب توجه و تمرکز دیگران را داشته باشد. در واقع بیلبوردی که نتواند نگاه‌ها را به سوی خود جلب کند هیچ ارزشی نداشته و نبودن‌اش تفاوتی با بودن‌اش ندارد. برای آن که یک بیلبورد بتواند نگاه‌ها را به سوی خود جلب کند بایستی موارد زیر را به کار گیرید:

از کنتراست قوی برای رنگ‌ها استفاده کنید.از تصاویر، تایپوگرافی و آثار هنری متقاعد کننده بهره ببرید.طراحی‌تان واضح باشد تا مخاطبین در کمتر از ۷ ثانیه پیام بیلبوردتان را دریافت کنند.

۲- مراقب خوانایی باشید:
کسانی که بیلبوردِ شما را می‌بینند عمدتاً از راه دور و همچنین در حال حرکت این کار را انجام می‌دهند. بنابراین زمان آن که بتوانند بیش از ۷ کلمه را مطالعه کنند ندارند، تازه اگر در بیلبورد از فونت خوب و بزرگ استفاده شده باشد.

برای شبیه سازی بیلبوردتان می‌توانید طراحی آن را روی یک کارت ویزیت پیاده کنید و آن را از فاصله‌ی نسبتاً دور مشاهده نمایید. آن چه که می‌بینید تقریباً معادل است با دیدن یک بیلبورد متوسط از فاصله‌ی ۲۰۰ فوتی.بایستی مطمئن شوید که بیلبوردتان از خوانایی مناسبی برخوردار بوده، یعنی تصاویر و متون آن به خوبی و سادگی قابل مشاهده باشند، و همچنین چشم از مشاهده‌ی آن اذیت نمی‌شود.

۳- پیام بیلبورد باید خیلی راحت و سریع به مخاطب منتقل شود:
بیلبوردِ شما بایستی بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن پیام‌اش را به مخاطب برساند و این پیام باید به گونه‌ای باشد که خیلی آسان و سریع توسط مخاطب دریافته شود. بیلبورد، در واقع، مهم‌ترین وظیفه‌اش ایجاد آگاهی از برند و محصول است و برای همین باید از فهرست کردن و ذکرِ جزئیات محصول یا خدمت‌تان اجتناب کنید. اگر این بیلبورد وظیفه‌اش را خوب انجام دهد کمپانیِ شما اولین کمپانی‌ای خواهد بود که مردم برای خرید محصول به آن فکر می‌کنند.

۴- محتوای بیلبورد باید به یاد ماندنی باشد:
موردی دیگر که افزون بر موارد فوق می‌توان به آن اشاره داشت این است که محتوای بیلبورد باید بتواند به سادگی در خاطر مخاطب بماند و یکی از روش‌های عالی برای این کار استفاده از احساس مخاطبان است. می‌‌توانید از تصاویر و یا تایپوگرافی‌های احساسی استفاده کنید تا بیلبوردتان بتواند در ضمیر ذهن مخاطب بر جای بماند.

دغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
icoدغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
ico1397/05/28 ico20:14
دغدغه کلمه ای آشنا برای عموم جامعه در شرایط کنونی کشور می باشد. هر فردی در درون ذهن خود دغدغه ای را دنبال می کند.
اشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
icoاشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
ico1397/05/24 ico18:06
اکثر مشتریان فعلی باهوش هستند. هر یک از آن‌ها هر زمان که یک وب‌سایت را باز می‌کنند و یا از هر طریقی به یک بازاریابی و یا تبلیغات مواجه می‌شوند بر اساس برخی معیارها تصمیم می‌گیرند که آیا این برند قابل اعتماد است یا نه، آیا می‌توان با خرید محصولات و یا
نکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
icoنکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
ico1397/05/18 ico19:19
امروزه روز دیگر محال است بتوان کمپانی یا برند موفقی را پیدا کرد که از هیچ یک از انواع بازاریابی استفاده نکند. بازاریابی در دنیای امروز یکی از اصول پایه‌ای هر کسب و کار و برند است. شاید جمله‌ی «وجود بازاریابی تضمین کننده‌ی موفقیت نیست» راست باشد اما ا
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
ico1397/05/16 ico16:12
در مطلب گذشته درمورد اهمیت و تاثیر هر فصل در تبلیغات بیلبوردی، مطالبی بیان شد. در این مطلب به بخش دیگری از این اهمیت و قوانین حاکم بر آن خواهیم پرداخت.
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
ico1397/05/15 ico17:45
شاید در ابتدا که با عنوان مطلب روبرو شدید، این موضوع به ذهن شما رسیده باشد که فصل های سال، چه ارتباطی با طراحی و بطور کلی استفاده از تبلیغات بیلبوردی دارد.
5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico1397/03/28 ico15:18
یکی از پرسش‌هایی که در عصر دیجیتال برای بسیاری از افراد پیش آمده این است که با وجود این همه روش برای تبلیغات دیجیتالی چه زمان عمرِ سایر تبلیغات به پایان می‌رسد؟