چگونه بهره وری تبلیغات در بیلبورد را افزایش دهیم؟

چگونه بهره وری تبلیغات در بیلبورد را افزایش دهیم؟

16 فروردین 1397
تعداد بازدید : 1,874

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تبلیغات بیلبوردی را به عنوان بهترین راه تبلیغ برند و یا محصول خود انتخاب کرده اید، این مطلب می تواند به شما کمک زیادی در نحوه تبلیغ شما در بیلبورد برای جلب توجه عموم مردم کند. پس در ادامه با ما همراه باشید.


برای درک مطلب بهتر است عوامل را بصورت دسته بندی شده مرور نماییم:


1-مخاطب هدف در بیلبورد کیست ؟

تعیین مخاطب هدف در تبلیغات بیلبوردی جزو نخستین و اصلی ترین معیارهای تبلیغات در بیلبورد می باشد. چرا که اگر در انتخاب مخاطب هدف در بیلبورد دچار اشتباه شویم، به راحتی علاوه بر از دست دادن مبلغ قابل توجهی از هزینه های تبلیغات، مخاطبان اصلی و هدف خود را به دلیل تبلیغات اشتباه از دست داده و میل و رغبت خود را به برند و محصول شما از دست می دهند. از دست دادن زمان تبلیغات که حداقل یک ماه می باشد را نیز باید در نظر گرفت.


اگر بخواهیم این بخش را با مثالی بیان کنیم، بدین صورت می باشد که شما یک شرکت تولید خودرو های قیمت بالا و لوکس را در نظر بگیرید. اگر این شرکت مخاطب هدف خود در بیلبورد و سلیقه آن مخاطب را در نحوه تبلیغ در نظر نگیرد، حتما با شکست سنگینی در معرفی محصول خود روبرو می شود.

عموما افرادی که امکان خرید خودرو هایی با قیمت های بالا را دارند، به عظمت و شکوه آن خود توجه زیادی می کنند. اگر در تبلیغ خود نتوانید این شکوه را بدرستی و با حقیقت نشان دهید، مخاطبان شما به راحتی از دست رفته و این تبلیغ حتی به عنوان سوء تبلیغ برای شما محسوب می گردد.حال ممکن است تبلیغات بیلبورد شما برای محصول یا شکت خاصی نبوده باشد و بلکه برای اهداف خیرخواهانه به نفع نیازمندان باشد. بدین طریق باید مخاطب هدف خود را به نحو بسیار دقیقی شناسایی نمایید.


2-موقعیت مکانی بیلبورد

انتخاب درست موقعیت بیلبورد از دیگر شروطی می باشد که در صورت عدم رعایت آن ، بهره گرفتن مناسب از تبلیغ امکان پذیر نیست.

انتخاب محل تبلیغات در بیلبورد به عوامل متعددی بستگی دارد که به برخی از آن می پردازیم:

الف) اگر تبلیغ شما برای قشر بسیار خاصی می باشد، باید از تبلیغ در معابر عادی خودداری نمایید. بعنوان مثال اگر محصول شما مرتبط به یک صاحب کارخانه و یا لوازم مربوط به کارخانه است ، بهتر است که در شهرک های صنعتی و اداری این تبلیغات نمایش داده شود. نمایش چنین تبلیغاتی در بیلبورد های سطح شهر مناسب نیست.

ب) اگر محصول یا برند شما برای افراد با میانگین درآمد بالا و به اصطلاح برای قشر مرفه می باشد، بهتر است در مناطق بالای شهر این تبلیغ قرار بگیرد.



3-ابعاد بیلبورد

بسته به نوع تبلیغ خود باید ابعاد بیلبورد خود را نیز تعیین نمایید.ممکن است بیان شود که هرچه ابعاد بیلبورد بزرگ تر باشد، برای دیدن و شناخته شدن بهتر است. اما همیشه بدین صورت نمی باشد.

می توان با صرف هزینه کمتر و درج تبلیغات در ابعاد کوچکتر، به نتایج مطلوب تری رسید.همانطور که در مطلب فوق بیان شد، اصولا از بیلبورد در ابعاد بزرگ برای برند شدن استفاده می گردد. در صورتی که ممکن است شما برای فروش محصول خود در منطقه ای خاص و برای عموم مردم نیاز به تبلیغ داشته باشید، می توانید از بیلبورد های کوچکتر که با نام لمپست و استند که در سطح شهر بیشتر است، استفاده نمایید که هم هزینه به مراتب کمتری دارند و همچنین می توانید در نقاط بیشتری از منطقه استفاده نمایید.


دغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
icoدغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
ico1397/05/28 ico20:14
دغدغه کلمه ای آشنا برای عموم جامعه در شرایط کنونی کشور می باشد. هر فردی در درون ذهن خود دغدغه ای را دنبال می کند.
اشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
icoاشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
ico1397/05/24 ico18:06
اکثر مشتریان فعلی باهوش هستند. هر یک از آن‌ها هر زمان که یک وب‌سایت را باز می‌کنند و یا از هر طریقی به یک بازاریابی و یا تبلیغات مواجه می‌شوند بر اساس برخی معیارها تصمیم می‌گیرند که آیا این برند قابل اعتماد است یا نه، آیا می‌توان با خرید محصولات و یا
نکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
icoنکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
ico1397/05/18 ico19:19
امروزه روز دیگر محال است بتوان کمپانی یا برند موفقی را پیدا کرد که از هیچ یک از انواع بازاریابی استفاده نکند. بازاریابی در دنیای امروز یکی از اصول پایه‌ای هر کسب و کار و برند است. شاید جمله‌ی «وجود بازاریابی تضمین کننده‌ی موفقیت نیست» راست باشد اما ا
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
ico1397/05/16 ico16:12
در مطلب گذشته درمورد اهمیت و تاثیر هر فصل در تبلیغات بیلبوردی، مطالبی بیان شد. در این مطلب به بخش دیگری از این اهمیت و قوانین حاکم بر آن خواهیم پرداخت.
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
ico1397/05/15 ico17:45
شاید در ابتدا که با عنوان مطلب روبرو شدید، این موضوع به ذهن شما رسیده باشد که فصل های سال، چه ارتباطی با طراحی و بطور کلی استفاده از تبلیغات بیلبوردی دارد.
5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico1397/03/28 ico15:18
یکی از پرسش‌هایی که در عصر دیجیتال برای بسیاری از افراد پیش آمده این است که با وجود این همه روش برای تبلیغات دیجیتالی چه زمان عمرِ سایر تبلیغات به پایان می‌رسد؟