بیلبورد چیست ؟

بیلبورد چیست ؟

15 فروردین 1397
تعداد بازدید : 1,965

تبلیغات در دنیای کنونی به یکی از ارکان مهم در کسب و کارهای کوچک و بزرگ تبدیل شده است. در حالت کلی تر می توان بیان نمود که امروزه در دنیا تنها " تبلیغات " حرف اول را در همه زمینه ها می زند.

 بصورت کلی به تابلوهای بزرگی که در سطح معابر، جاده‌ها، اتوبان ها و .... برای انجام تبلیغات قرار گرفته اند بیلبورد اطلاق می شود. اما بطور خاص، امروزه بیلبورد به تابلوهای بسیار بزرگی که همراه با نورپردازی های اطراف آن گفته می شود.

بیلبوردها در گذشته تنها در دست دولت، شهرداری ها و ... به تعداد محدود در شهرهای مهم قرار داشت. اما رفته رفته با گسترش تبلیغات و همچنین افزایش جمعیت شهرها، بیلبوردها به شرکت های خصوصی و پیمانکار واگذار گشت تا میزان بهره وری از بیلبورد افزایش یابد. همچنین بر تعداد بیلبوردها در سطح معابر و شهرها بصورت فزاینده ای افزایش یافت که این امر موجب کمک شایان به تبلیغات شرکت ها، محصولات، خدمات و ... شد.


نوع تبلیغی که در بیلبوردها انجام می شود غالبا برای انتقال مفاهیم، و انتقال نکات بسیار کوتاه، چه بصورت تبلیغاتی و یا بصورت فرهنگی و سیاسی. این نیز به ای دلیل می باشد که مدت زمان مشاهده بیلبورد اغلب باتوجه به موقعیت مکانی آن‌ها، کمتر از 10 ثانیه می باشد. زیرا همانطور که بیان شد، بیلبوردها در حاشیه خیابان ها و جاده ها قرار می گیرند و بینندگان آن ها اغلب رانندگان و مسافرانی هستند که در وسیله نقلیه خود درحال تماشای بیلبورد هستند.در نتیجه هرچه طراحی بیلبورد ساده تر همراه با رنگ‌های جذاب‌تری باشد، نتیجه مطلوب تری را در ذهن مخاطب قرار می دهد.


با توجه به محدودیت زمانی در مشاهده بیلبوردها، بهتر است بر روی برندسازی در تبلیغات مانور داده شود. اگر بتوان از طریق بیلبورد، برند خود را در ذهن مخاطب ثبت نماییم، به راحتی می توان از طریق انواع دیگر تبلیغات، محصولات، خدمات و سایر توانایی های شرکت خود را به مخاطب رساند. همچنین تبلیغات بیلبوردی باعث ایجاد حس اطمینان در مخاطب می کند. زیرا که قرار دادن تبلیغات در بیلبورد، تابع قوانین خاصی می باشد که از جمله‌ی آن قوانین، رسمی بودن و زیر نظر بودن شرکت از طریق مراجع قانونی می باشد.

بعنوان مثال، برای تبلیغ محصول و برندی که مربوط به لوازم بهداشتی و آرایشی می باشد، باید علاوه بر مجوز ابتدایی برای ثبت محصول، مجوزی نیز برای تبلیغات در محیط شهر از لحاظر بهداشت و .... را دریافت نماید.

دغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
icoدغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
ico1397/05/28 ico20:14
دغدغه کلمه ای آشنا برای عموم جامعه در شرایط کنونی کشور می باشد. هر فردی در درون ذهن خود دغدغه ای را دنبال می کند.
اشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
icoاشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
ico1397/05/24 ico18:06
اکثر مشتریان فعلی باهوش هستند. هر یک از آن‌ها هر زمان که یک وب‌سایت را باز می‌کنند و یا از هر طریقی به یک بازاریابی و یا تبلیغات مواجه می‌شوند بر اساس برخی معیارها تصمیم می‌گیرند که آیا این برند قابل اعتماد است یا نه، آیا می‌توان با خرید محصولات و یا
نکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
icoنکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
ico1397/05/18 ico19:19
امروزه روز دیگر محال است بتوان کمپانی یا برند موفقی را پیدا کرد که از هیچ یک از انواع بازاریابی استفاده نکند. بازاریابی در دنیای امروز یکی از اصول پایه‌ای هر کسب و کار و برند است. شاید جمله‌ی «وجود بازاریابی تضمین کننده‌ی موفقیت نیست» راست باشد اما ا
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
ico1397/05/16 ico16:12
در مطلب گذشته درمورد اهمیت و تاثیر هر فصل در تبلیغات بیلبوردی، مطالبی بیان شد. در این مطلب به بخش دیگری از این اهمیت و قوانین حاکم بر آن خواهیم پرداخت.
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟
ico1397/05/15 ico17:45
شاید در ابتدا که با عنوان مطلب روبرو شدید، این موضوع به ذهن شما رسیده باشد که فصل های سال، چه ارتباطی با طراحی و بطور کلی استفاده از تبلیغات بیلبوردی دارد.
5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico1397/03/28 ico15:18
یکی از پرسش‌هایی که در عصر دیجیتال برای بسیاری از افراد پیش آمده این است که با وجود این همه روش برای تبلیغات دیجیتالی چه زمان عمرِ سایر تبلیغات به پایان می‌رسد؟