۲ نکتهی مؤثر و ساده برای افزایش فروش
تمامی کسب و کارهای موفق در دو چیز مشترک اند: یک محصول عالی و دو استراتژی بازاریابی/فروش موفق. با این حال، بسیاری از صاحبان کسب و کار دوست دارند بر روی محصول تمرکز کنند و فراموش میکنند که استراتژی بازاریابی/فروش تا به چه اندازه میتواند آنها را به جلو رانده و به موفقیت نزدیکشان سازد.
تمامی کسب و کارهای موفق در دو چیز مشترک اند: یک محصول عالی و دو استراتژی بازاریابی/فروش موفق. با این حال، بسیاری از صاحبان کسب و کار دوست دارند بر روی محصول تمرکز کنند و فراموش میکنند که استراتژی بازاریابی/فروش تا به چه اندازه میتواند آنها را به جلو رانده و به موفقیت نزدیکشان سازد. اما آن چه که اهمیت دارد این است که بدانید چگونه هر دوی این موارد را به کار گیرید، خصوصاً اگر بودجه برای استخدام یک تیم ندارید. فرا گرفتن نحوهی فروش و تبعاً افزایش فروش نقشی مهم در پیشبرد اهداف یک کسب و کار دارد. چه این را دوست داشته باشید یا نه، فروش از جمله اساسیترین موارد برای یک کسب و کار است و از این رو تسلط بر آن پلی ست برای رشدی فزاینده.
برترین مدیران فروش حال حاضر یعنی Kendrick Shope میخوانیم:
۱- یک دلیل برای پیگیری ایجاد کنید:
مشتری شما عمدتاً سرش شلوغ است و به همین دلیل این وظیفهی شماست که توجه او را به سوی خود جلب کنید. یکی از راهها برای انجام این کار این است که او را به یک مکالمه که پیشتر داشته اید ارجاع دهید و در واقع از کلماتی که او در مکالمهی پیشینتان داشته استفاده کنید. مثلاً اگر او پیشتر گفته که در حال کم کردن ۱۵ پوند وزن است، میتوانید با اشاره به این نکته پیگیری را آغاز کرده و او را به خود جلب کنید.
۲- احساس خوبی به او دهید:
نکتهی مهم دیگری که در این راستا میتواند به کارتان بیاید این است که باید کاری کنید که مشتری احساس خوبی نسبت به خودش پیدا کند. مثلاً در همان مثال قبلی برای رعایت این نکته میتوانید بگویید:
«به نظر میرسد عزمتان جزم است که آن مقدار وزنی که گفتید را کم کنید. خیلی خوب است. باعث خوشحالی من است که با آدم باهوش و با جربزهای مانند شما کار میکنم».